Halverwege - Reisverslag uit Hauraki, Nieuw Zeeland van Arne Buel - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Hauraki, Nieuw Zeeland van Arne Buel - WaarBenJij.nu

Halverwege

Blijf op de hoogte en volg Arne

22 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Hauraki

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik dit dagboek heb bijgehouden. Er is ook zo veel gebeurt en het is lastig om tijd te vinden om even rustig wat te schrijven.

Op mijn stage heb ik een hele tijd alleen gezeten. Mijn baas is weg in Amerika en doet daar veel reizen en bezoekt congressen. Hierdoor moet ik het met minder begeleiding stellen. Niet zo heel erg maar daardoor kan ik minder goed echt dingen uitvoeren. In de tijd dat hij weg is ben ik bezig met het schrijven van veel plannen. Momenteel heb ik een marketingplan klaar liggen, een SEO plan klaar liggen en tegen het einde van deze week wil ik ook een Social Media plan hebben klaarliggen. Voornamelijk het SEO plan heeft mij veel moeite gekost, maar het is wel erg leerzaam.

Ik zit midden in een verhuizing. Vorige week heb ik namelijk te horen gekregen dat ik uit mijn kamer moest. Niet omdat ik iets verkeerds gedaan had, maar omdat de kamer belooft was aan een familie lid, en dit komt dit weekend aan in Auckland. Dit was een beetje vroeger dan gepland maar voor zowel mijn huisgenoten als ik, maar goed. Die dingen gebeuren.

Ik heb de afgelopen tijd niet veel activiteiten ondernomen en daarom had ik besloten om eens een keer mee te gaan met stagereizen naar Rotorua. Dit is een plaats met veel geothermische activiteit en daardoor een mooi stuk natuur. Er liggen 2 grote meren in Rotorua die een rivier van veel water voorziet. Hierdoor is er een snelstromende rivier met vele watervallen. Ideaal om te raften. dit hebben we dan ook met de hele groep gedaan en het was een echte ervaring. Uiteindelijk ben ik van de hoogste commerciële waterval gegaan van maar liefst 7 meter. Niemand wou voorin zitten behalve ik natuurlijk. Anders zie je zo weinig. Daarna zijn we lekker gaan feesten met een themafeest in de hostel.
De volgende dag zijn we naar een maori dorp gegaan dat Te Whakarewarewatanga O Te Ope Taua A Wahiao heet. Of, voor de toeristen Whakarewarewa. Dit is een drop dat nog in het bezit van de maori is en er is veel geothermische activiteit. Dat betekend ook dat ze geen verwarring hebben, geen gas, en alles nog traditioneel doen met een modern tintje. Het koken gaat in een soort bak midden op het plein en het moderne tintje is dat ze de rieten manden hebben vervangen voor aluminium folie. Zo zijn er veel dingen die de maori moderniseren. Erg interessant.

Gisteren heb ik ook nog een etentje met stagereizen gehad. Heel lekker en heel gezellig. Hier heb ik veel nieuwe mensen ontmoet.

Vandaag ben ik volop bezig met mijn verhuizing. Ik zal minder toegang tot het internet hebben maar ik overleef dat wel voor 10 weken. Tot binnenkort!

Arne

  • 28 Mei 2014 - 17:13

    Nelleke:

    Hoi Arne,
    Fijn dat je het naar je zin hebt, en toch nog een beetje van het land ziet.
    Betekend geo thermisch ook dat er warm waterbronnen voorkomen in het gebied of zwavel bronnen.
    En wat een mooie plaatsnaam.In Schotland heb je ook zulke bijzondere ,lange namen.
    Jammer dat je stage begeleider niet altijd aanwezig is en hopelijk heeft het geen effect op je eind resultaat.
    Sommige scholen in Nederland zijn het er niet mee eens als je te weinig begeleiding krijgt en vinden dat uitbuiten,zo iets als gratis werknemer hebben.

    Is het weer nog een beetje goed?
    En is Hemelvaart dag daar ook een vrije dag en is er ook een tweede pinksterdag?

    Allemaal vragen die bij me opborrelen.

    Groeten Bram en Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hauraki

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2014

Verhuisd, Hiken en surfen

22 Mei 2014

Halverwege

22 April 2014

Pasen

07 April 2014

Onderzoek

26 Maart 2014

Week twee
Arne

Student Commerciele Economie Stage in Auckland Nieuw Zeeland

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 6181

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: