Onderzoek - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Arne Buel - WaarBenJij.nu Onderzoek - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Arne Buel - WaarBenJij.nu

Onderzoek

Blijf op de hoogte en volg Arne

07 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. De laatste week ben ik ook druk bezig geweest met mijn stage. Een van mijn opdrachten is het doen van een onderzoek en hier ben ik mee begonnen.

Ik heb voor mijn werk wat enquêtes gemaakt en deze met een iPad bij de doelgroep afgenomen. Maar het weer speelde niet mee waardoor ik de doelgroep moeilijk kon vinden. Het is hier in New Zealand namelijk een warmterecord en ik heb een aantal lekkere zomerdagen gehad. Erg mooi, maar dan zitten de backpackers allemaal op het strand/terras/in de stad en niet op de plekken waar ik ben! En mijn laatste bus gaat om 10:30, waar het nog een zwoele avond is.

Daarom had ik besloten om wat dichter naar de doelgroep toe te gaan door een aantal nachten in een hostel te boeken. Zo heb ik een aantal nachten in een hostel doorgebracht met elke nacht verschillende mensen. Dit is een zeer bijzondere ervaring. Hierdoor kon ik gelukkig veel meer enquêtes afnemen, hoewel ik de target in het einde niet gehaald heb. Toch heb ik voldoende gekregen om een goed beeld te vormen.

Hiermee is het grootste deel van mijn onderzoek wel afgerond. Ik ga het nog verder kwantificeren en daarnaast ga ik nog een paar interviews doen, maar het begin is er.

Wat hier opvalt is dat de cultuur ontzettend layed-back is. Een voorbeeld zijn reclames die hier heel anders zijn. Neem nou een typische shampoo reclame. Ik zie hier dezelfde beelden maar met een heel ander liedje eronder en een heel andere stem. Hier worden in reclames ook vaak dingen uitgelegd. Bijvoorbeeld hoe je de beste lam uit de oven kan maken (met behulp van een bepaalde oven). Heel apart.

Daarnaast zag ik op TV dat het koningspaar langs komt. De mensen kregen op het nieuws advies hoe ze het paar moeten aanspreken en dat moet op een relaxte manier. Mocht je van de oude garde zijn en dit niet kunnen laten, dan mag je ook uwe majesteit zeggen. Rare mensen die kiwi's ;)

Aankomende week kan ik weer van rustiger aan doen en ga ik mij richten op het schrijven van een marketingplan. Dit is veel werk en mag dan ook een aantal weken duren. Het globale plan (oftewel alle onderdelen die ik erin wil verwerken) staan deze week op de planning en dan kan ik daarmee verder werken.

Voor nu zeg ik welterusten en tot de volgende week.

  • 18 April 2014 - 18:18

    Ramón:

    Hoi, Arne.

    Wat leuk om te lezen dat je zomerse dagen achter de rug hebt, terwijl je toch richting de winter gaat. Hier is het weer op zich ook niet verkeerd, we hebben al aardig wat zon gehad. Een goede lende tot nu toe.
    Je hebt de enquêtes achter de rug, lees ik. Nu dus echt werken aan je marketingplan. Hopelijk blijft het niet te lang mooi weer, want je moet wel aan de slag hè (haha).

    Veel succes en alvast gefeliciteerd met de verjaardag van Marloes.
    Groet, Ramón.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2014

Verhuisd, Hiken en surfen

22 Mei 2014

Halverwege

22 April 2014

Pasen

07 April 2014

Onderzoek

26 Maart 2014

Week twee
Arne

Student Commerciele Economie Stage in Auckland Nieuw Zeeland

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 6186

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: