Week twee - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Arne Buel - WaarBenJij.nu Week twee - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Arne Buel - WaarBenJij.nu

Week twee

Door: Arne van Buel

Blijf op de hoogte en volg Arne

26 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het duurde even wat langer maar hier is dan mijn verslag.

In week twee kon ik weinig doen op mijn stage. Ik heb mijn collega leren kennen en wij moeten een kantoor samen delen. Dit betekend dat wij om en om de uren moeten inplannen. Helemaal niet erg want ik kan prima vanuit elke plek werken aangezien ik toch op mijn eigen macbook bezig ga.

Op mijn stage gaat het verder goed. Ik heb hard gewerkt aan het eerste deel van mijn onderzoeksplan en kan binnen een paar weken dit af hebben. Daarna kan ik mijn onderzoek nog wat uitbreiden om zo een volwaardig product te maken. Op mijn stage krijg ik hiervoor gelukkig voldoende ruimte en tijd.

In deze week ben ik ook hard op zoek gegaan naar een nieuwe woonplek. De plek waar ik de eerste 2 weken verbleef was gewoon niet goed genoeg. Zonder hier verder in detail te treden kon ik hier gewoon niet langer meer blijven. Gelukkig had ik al snel een nieuwe plek. Een Europeaan scoort hoog bij de Nieuw Zeelanders dus kreeg ik veel reacties. Nu woon ik op een plek dat veel verder ligt dan mijn vorige en ik moet ook ongeveer een uur in de bus zitten. Daarin tegen is het een heel mooie woonwijk en ben ik blij dat ik hier kan blijven. Ik woon nu bij 2 mensen van NZ in die hun logeerkamer tijdelijk verhuren.

Dit weekend ben ik naar Raglan geweest. Dit is de surf walhalla van Nieuw Zeeland. Erg mooi en schitterende golven. Ik heb een surfpak en een surfbord gehuurd en ben gaan surfen. Althans dit heb ik geprobeerd. Het is erg zwaar maar ook ontzettend leuk. Uiteindelijk lukte het mij om een seconde of 2 te blijven staan. De tweede dag is mijn auto verdwaald en zijn we uiteindelijk met de hele auto naar een waterval gegaan (we waren met 3 auto's van 3 verschillende campings/hostels vertrokken). Ik heb deze hele dag met 4 meiden doorgebracht wat betekende dat er veel geshopt werd.

Achja, het was wel erg gezellig en ik heb ze goed leren kennen. Deze week staan voor mij de enquêtes op de planning in de stad Auckland.

Tot volgende week,

Arne

  • 05 April 2014 - 16:30

    Ramón:

    Hoi, Arne.

    Hoe gaat het? Je bent alweer een maand in Nieuw-Zeeland. Voor mijn gevoel gaat het snel, gaat voor jouw gevoel de tijd daar ook snel?
    Ik lees dat je afgelopen week enquêtes op de planning had staan. Is dat in het kader van je onderzoeksplan? Ik hoop dat alles vordert. Bevalt je nieuwe verblijfplaats een beetje?

    Groeten en veel succes verder.

    Ramón.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2014

Verhuisd, Hiken en surfen

22 Mei 2014

Halverwege

22 April 2014

Pasen

07 April 2014

Onderzoek

26 Maart 2014

Week twee
Arne

Student Commerciele Economie Stage in Auckland Nieuw Zeeland

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 6183

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: